dijous, 28 de gener del 2016

Pic del Racó de l' Estany 2675m

Sortida realitzada el dia 27 de gener 2016

PIC DEL RACÓ DE L' ESTANY PER LA VALL D' INCLES (ANDORRA)
Circular pujant per la vall de Manego i descens per la Cabana Sorda

Podem ajuntar-nos quatre aeu's i fer una sortida entre setmana buscant la solitud de la Vall d'Incles. La carretera fins el pont de la Badalosa la trobem amb moltes clapes de neu que fan impossible d' arribar-hi sense vehicle 4x4 o amb rodes de contacte.

Dia es,pa,ta,rant...... per Andorra, una primavera al mes de gener i neus andorranes remuntant de cota

Ja portem dues setmanes sense nevades i les plaques de neu ventada fa dies que s`han estavilitzat, ara cal vigilar les allaus de neu humida que acostumen a caure a partir de les dues si el sol apreta.
L'obaga del final de la vall la veiem amb neu continua, però la vall de Manego es orientació sud i la neu remunta fins els 2000m. Calcem esquis desprès de caminar 15 min i ja trobem neu continua fins dalt el cim.
Pujem per unes pales estretes d' orientació est i ja trobem la neu transformada ben aviat. Poc a poc la vall es va obrint i els relleus son més suaus.
Pasem a tocar de l'estany d'Anrodat i anem superant les pales que baixen del coll del Monjol. Fem el cim del Racó de l'Estany amb molta ventolera i baixem per la vall de la Cabana Sorda amb una neu primavera que ens fa xalar d'alló més

Comencem amb els esquis a la motxila (15min) fins a trobar la neu continua que es veu al fons

Al fons la x de gran valira, després la vall d'Incles i ara cap el pla de Manego amb molta traça

Pla de Manego. Travesem a l'altra banda del riu i busquem el millor pas per superar els resalts rocós

Andorra sempre acostuma a estar tot molt ben senyalitzat. Nosaltres agafem direcció Anrodat

Al final anem trovant pas entre les roques i no ens cal descalçar esquis en cap moment

La vall que puja de l'estany d'Anrodat fins el coll de Monjol es molt tranquila i no es veu dingú

Recuperem forces i ens tapem una mica que es comença a deixar sentir el vent de sud que bufa a la carena

Punta O del Racó de l'Estany. Ratxes de vent molt fortes només a dalt del cim

Dinem arecerats del vent i comentem la baixada. Passat el refugi petita jabalinada......

Detall de l' ultima part d'esquí crossss.... jabalinada estil aeu...