dissabte, 25 de gener del 2020

*Durada: 3h
*Dia:24/01/2020
*Perill: Nivell2/3

Desprès de la super-llevantada anomenada Gloria, el divendres es el primer dia de la setmana amb sol. Canvi radical de condicions al Port del Comte desprès dels 70cm caiguts. Sortim del parquing del Sucre perquè es l'únic lloc digne on poder deixar el cotxe fins que les màquines puguin netejar. Del Sucre pujem fins a Estivella i seguim per les pales verges de la costa del tabac fins dalt el Tossal.Dalt del cim veiem l'Espectacular nevada a tot el Pirineu i Prepirineu, inclòs el Pedraforca que fa bona pinta. Fem la primera baixada del dia per la pista negra de l'Estadi, fent girs a plaer per la bona neu de la cara nord.
Tornem a ficar les pells i comencem a remuntar per la pista de la font de l'Estivella que dona el tomb i arribem dalt de la Costa del tabac. Baixem per la cara sud amb neu primavera, enllaçant una original, variada i divertida, volta per la banda més nord del massís del Port del Comte.

Bar del Sucre

Comencem a pujar cap el pàrquing d'Estivella

Inici de la Costa del Tabac

Al fons l'estació amb el sectors Sucre i Bòfia

Obrim traça aprofitant l'amplada i l'inclinació constant de la pala

La neu humida s'ha congelat damunt els arbres