dimarts, 14 de gener del 2014

Pic del Forn

Piulada del dia 12 de Gener

Sortida d'esquí de muntanya pel parc natural de Sorteny, sempre amb moltes opcions a fer i bona innivació. Portem un mes de gener amb molts dies d'anticicló i les últimes nevades van caure el 4-5 de gener amb una cota de neu molt alta i per sota dels 2300 m va ser aigua que va provocar la fusió de molta neu en cotes baixes.
Desprès de descartar el pic de Nérassol, per raons lògistiques ens decidim de probar el Pic del Forn per la seva orientació i dificultat. Sortim del parquing de Sorteny a petar de gent i continuem per pista direcció al refugi del mateix nom. La neu la trobem endurida desprès del regel nocturn i primavera a les solanes que ens fa disfrutar de la baixada.

Drecera a tocar del riu Sorteny, ens permet retallar uns quants revolts de la pista al Refugi-Borda de Sorteny

La Rosa i l'Eli molt optimistes en la seva estrena de temporada d'esquí de muntanya

Desprès de les reformes, ara el refugi es guardat tot l'any prèvia reserva (el trobem tancat) 1949m

Últims trams de bosc abans d'arribar als clots de la Coma del Forn i veure la pala SO

El sol comença a apretar tot i estar en ple mes de gener les temperatures son primaverals

Zig-zag entre el últims pins que trobem abans d'entrar als Clots del Forn, superem el resalt superior

Pas ferm i decidit desprès de retrobar sensacions. En sortir del bosc la pendent es suavitza.

Al fons totes les muntanyes de la zona de l'estació d'Ordino.

Darrera queda l'itinerari al pic de l'Estanyó,es veuen les carenes una mica ventades

Amples pales dominen la Coma del Forn, i el paisatge cada vegada es va eixamplant

En Marc apunt de coronar el cim. On hi hagi una paret de roca, pedra, etc ell provarà de superar-la, o no...

El vent en calma i la bona temperatura fan que passem una bona estona dalt del cim

L'Eloi dominant la situació i disfrutant de la baixada per una neu primavera molt aceptable

Acabem fent unes practiques d'assegurança i progressió amb gel, merci mon amic Marc