dimecres, 24 de febrer del 2016

Pic de Casamanya 2740m

Sortida realitzada el 14 de febrer de 2016

Pic de Casamanya
Matinal senzilla que permet esquivar les cues de l' aduana

Desprès d’un hivern sec i atípic, en que a meitats de febrer només portem 3 sortides, avui ens podem escapar i ho aprofitem...donaven un cap de setmana de nevades, però sembla que es desinfla i diumenge mati de 9 a 14h hi haurà treva.....Paraula del de la meteo q... Tal és el cas, que com enamorats de la neu que som aprofitem el dia de St. Valentí, 14 febrer, per decidir-nos per aquest cim i zona desconeguda, i la veritat és  que no pas per la data, però en tornem Enamorats....

L’accés ràpid fins deixar cotxe és pujar per Canillo, just abans de l’entrada al poble, rotondeda, marxa a l’esquerra ( pujant) una carretera CS-240 direcció Ordino, que amb quatre revolts guanya  un fort desnivell fins arribar al Coll d’Ordino. Deixem cotxe en una petita esplanada a peu de carretera, passats uns pals molt alts...just aquí podrem calçar esquis i veurem la Carena Cimera al fons....

Aquesta és una zona compresa entre les dues grans vall andorranes i els dominis esquiables del País dels Pirineus.... Vallnord a l’esquerra i Gran Valira a la dreta, per tan i sumat a que el cim és solitari i separat de la zona més axial de la carena pirinenca ens oferirà unes panoràmiques bestials

Podria considerar-se un cim per principiants, doncs presenta molt bones condicions: Accès fàcil, és ràpid d’assolir cim sud, presenta poc o relatiu risc d’allaus, ja que va molt per carena i te molt bones vistes.....La cota de Cim és de 2740m, i el descens 1h aprox. No surts de cap pista esquí, i per tant és una zona tranquil·la i gairebé tot és cara sud...vamos que compliria el Top Five per considerar-se Clàssica.

Vistes cap Ordino, la Cortinada...

Ascens en unes 2h30’ fins al Cim Sud, desprès hi ha el central i el Nord, afegir una 40’ més...el descens és prou ràpid i segur, nosaltres hem desfet el pujat, però si les condicions ho permeten hi ha múltiples baixades i pales per no desfer el camí de pujada.
Nosaltres hem seguit la ruta recomanada i traçada, que puja primer per bosc obert per anar a buscar la carena de l’esquerra ( pujant), un cop a la carena, uns 55’ aprox..., fem paradeta bevem una mica i ja flipem amb les vistes...aprofitem per fer alguna foto.... Ja només ens toca seguir la carena sempre amunt. Des d’aquí al cim 1h amb tres ressalts suaus, amb les seves pales i neu regelada...compte...a dalt sovint venta bastant i es nota amb la neu....Opcional gavinetes....aquest fet i els ressalts fa que el cim esdevingui més llarg d’arribar, però s’arriba molt bé...
Val a dir que aquesta zona cimera i carenera, es la que queda més ventada i també on la neu marxa abans.
Nosaltres hem gaudit d’una treva de mal temps i hem tingut un dia espatarrant de sol....veure fotos, cel seré i per sort gens d’aire, que ens ha permès gaudir d’una super esquiada, que aquest any van cares , i sobretot,  de les vistes , de la neu entre pols i pesada i primavera pro de bon esquiar....i el fet de descobrir  i triunfar sempre omple...

Vistes de tot el pirineuAndorra, lleidatà fins Medacorba i Pica d’Estats, i cap al sud veus les dos grans valls andorranes i la piramidal silueta del pic Saloria i la Torre Cabús, i fins al turpd’oliala, la silueta d’esplovins i el Montsec molt llunyà...espectacular...
El dia abans havien caigut 5 cm....que ben bé van anar....
Malgrat ser febrer, i haver-hi neu segueix semblant finals de temporada, finals març....
Activitat fet pel Marc i la Susana Balastegui, en un dia i lloc espectacular sortint del bullici del país dels Pirineus 100% recomanable...