dilluns, 2 de desembre del 2019

Intent al Pincela per Bagergue

Sortida realitzada el 16 de novenbre 2019

Inici de temporada fantàstic, el dia 1 ens menjàvem les castanyes en màniga curta i el dia 3 començava a canviar el color del Pirineu amb nevades continuades i amb cota baixa.
Una primera meitat de novembre amb temperatures baixes i nevades de nord i sud i una segona meitat més temperada.
Comencem temporada a la Vall d'Aran que es on hi ha més neu, sobretot a la seva part nord no tant afectada pel vent. Sortim de Bagergue per la pista que va a Varradòs i als 800m del poble ja aparquem els vehicles amb un bon tou de neu.
Seguim pel fons de la vall fins a borda des Peró i a partir d'aquí anem guanyant alçada per lloms suaus direcció la coma d'Arenyo.
Un cop dins la coma i a mitja alçada abandonem la ruta normal al Pincela per provar la vall secundària a la dreta del cim.
Arribem fins el coll superant una gran cornisa per l'esquerra, cota 2400 aprox i veient que comença a tapar-se per l'arribada del front decidim tirar avall.
Molta neu pols que s'humiteja una mica a la baixada i tot el terreny ben tapat sense cocodrils a la vista.

Nosaltres vam seguir per la vall de la dreta que vam trobar traça, millor seguir per la ruta marcada

Pista glaçada a primera hora del matí, en acabar ja havia marxat molta neu

Al fons la borda de Lana que es podia arribar amb contacte o 4*4

Comencem a guanyar alçada per lloms herbosos coberts de bona neu

Creuem algun barranc direcció al pla de Moredo

El dia radiant va durar fins a la 1 del migdia. Vistes cap el tuc d'Armeros.

Al fons la pala sud del Parros

El Pincela començava a treure el cap per l'esquerra

Al fons Cap del Closos i Tuc de Parros

Aquí vam seguir per la valleta que surt a la dreta on un grup estava obrin traça

lloms suaus i avui sense risc d'allaus

Sortida de la vall secundària amb cornises importants, millor seguir la ruta normal

Al fons el Pincela i carena afectada pel vent. La ruta al cim per aquesta banda es massa pendent

El front anunciat ja va començar a tapar cims i humitejar la neu però per ser la primera quinzena de novembre no ens podem queixar. Uns 1000m de desnivell per començar temporada amb la companyia del Sergi, Joel, Xavi i Arç