dilluns, 29 de febrer del 2016

Trilogia al Montsec, Ramader,Mirapallars i Torreta

Sortida realitzada el dia 28 de febrer de 2016

Puig Ramader, Mirapallars i Tossal de la Torreta
Seguint la carena del Montsec de Rúbies


Paisatge pirinenc al Montsec. Esquiada entre pins, boixos i savines que em fan xalar

Dissabte de pluja i neu, jo per casa "controlant" el radar del Meteocat i l'Aemet per veure on deixa més quantitat de precipitació i poder encarar futurs projectes.
La "megaborasca" de ciclògenesis "explosiva" no acava sent tant forta com es preveia però sí que ens dona nevades a cotes baixes de les comarques de ponent.
El diumenge decideixo provar sort amb esquis al Montsec, veient que l'estació automàtica de Vilanova dona més de 40 litres caiguts el dissabte.
Sorpresa meva en arribar a l'hostal Roig i només veig tres dits de neu, insuficient per calçar-me els esquis i foquejar amb garantia.
Vaig remontant la pista que porta a la Portella blanca i en arribar a la cota 1200 ja hi ha uns 20cm de neu.Es el moment de provar-ho, vaig pujant i la neu va augmentant rapidament, el pols s'accelera en veure aquell paissatge i començo a disparar fotos a tot drap.


Vaig pujant per la voreta de la pista a tocar de les traces d' un 4*4 del dia abans

Hi ha prou gruix per no ratllar esquis en cap moment i el cor s'eixampla per moments. Son les 8 del matí i vaig remuntant pista per dirigir-me al puig Ramader, primer objectiu del dia.

Surto de la pista principal i començo a foquejar entre roures, boixos i savines

Vaig avançant amb bastanta comoditat gràcies a la bona innivació que tapa molts arbusts i em deixen progresar cap el pic del Puig Ramader.

Tot blanc com un pastiset, només hi ha traces dels porcs senglars, cabirols, llebres, etc..


Cim del Mirapallars tot verge. Dia tranquil sense vent i boira matinal a la plana




Cim del Tossal de les Torretes. Es veu com el vent de la carena a treballat la neu




Després de fer el Tossal de les Torretes baixo fins a la pista i fico pells per repetir el Mirapallars


segona pasada pel Mirapallars baixo fins la pista i repeteixo el Tossal

Lo senyor Montsec m'havia deixat jugar a ser corredor de muntanya, a ser escalador del seu calcari impresionat, a ser barranquista (Sant Pere de Rúbies), a fer btt per les seves pistes, però poc em pensava que a finals de febrer em deixes jugar a ser esquiador de muntanya i emportar-me aquest record en el disc dur del cervell.
Un terreny de joc i mil coses a fer.

Activitat que et deixa arregladet amb 19km i 870m de desnivell+ acumulat








1 comentari:

  1. Que Bo Dani, això si que és atípic i memorable.....Felicitats. Només a un llop (local) Blanc i fanàtic com tu el Montsec li ofereix aquests plaers

    ResponElimina