dimarts, 15 de març del 2016

Sortida realitzada el dia 13 de març de 2016

Pic de Ventolau 2843m
Pujada per la Coma del Forn i baixada per Mascarida

Panells informatius que trovem a la base de l'estació de Tavascan, actualitzats quasi sempre

Cap de setmana radiant i la neu ben asentada després de les ventades de dies passats. Em calço els esquis passades les deu i sense tenir molt clar on anar , segueixo un grup d'esquiadors.
Vaig seguint una macrotraça que passa per sota el cadira i es desvia cap a la Coma del Forn. Just abans de pujar l'última pala que porta fins l'estany del diable, deixo la traça principal i segueixo pel fons del barranc que porta fins el coll del Forn 2517m.
Tranquilitat total i bona traça fins el coll. Veig un parell de persones a mitja pala del Ventolau.
Davallo 150m sense treure pells i començo a remuntar la llarga pala que porta al cim.
Arribo al cim i comencen a davallar els dos esquiadors per una neu pols-crosteta, faig les fotos de rigor i tiro avall direcció el barranc de la Coma del Forn.
Baixada amb neu molt variada,pols a les obagues i  la crosta fina que es deixa fer bastant bé.
Bonica excursió circular que sense parar gaire es pot fer en un matí i ser a les dos altre cop al refugi amb 1250+ a les cames

Vaig seguint pel fons de la vall i en arribar al final de la coma a la dreta

Algunes carenes més rocoses ventades i amb neu una mica dura

Darera el pic dels tres estanys de 2754m i al fons l'estació d'esquí d'Espot

Pala final d'accés al cim. Neu ventada, neu pols i neu crosteta...