dimarts, 7 de febrer del 2017

POWDER COMPTE.....I EN MAJUSCULES
Aquest  any  Siiiii.............
Matinal al Port del Compte, 4h. Uns 900m desnivell positiu, sortida des del Golf 1600m,  kit seguretat, i Ganes.

Finalment ha tardat i desprès d’una tardor seca i hivern marcat per llevantades el Port del Compte ja des d’inicis de temporada apuntava maneres, el que poc pensàvem es que les darreres nevades, i bones de l’hivern,  arribarien a finals de gener.
Doncs si, la gran nevada cau el dijous 26 i divendres 27 de gener, tot el Pirineu i Prepirineu canvia de muda i el blanc inniva totes les cotes baixes  (500 i 600m d’alçada) i fins i tot els llocs inusuals. Tot i ser final de mes, la cosa pinta bé i el diumenge 29 de gener matinem molt per ser els primers a petar el Port.....entre  els companys del centre acostumàvem a parlar del Massís del Port com el “Port del Cuento...” però desprès d’aquest any i aquesta esquiada se li escaurà millor el POWder Compte.
Sortim de Tàrrega a les 06:00h ja que a migdia volem ser als tradicionals tres tombs de St.Antoni, a les 7:15h del mati som al Refugi Bages de peu de pistes on despertem a la Clara i en Toni per tal de fer un cafè i donar gas a aquest bonica i singular sortida buscant els insòlits i poc freqüentats racons del Port.
A les 08:05h sortim des d’una corba pròxima al Camp de Golf, 1650m lloc on tenim controlat un tallafoc i des d’on pots sortir de més avall amb els esquis calçats a peu de cotxe....

les llums de l’alba un regal per la vista

Poc a poc, que mai és lent del tot, ja que només anem dos i sabem que lo millor està per vindre i que s’ha d’anar a la idea per ser d’hora a casa....guanyem el tallafoc i una campa orientada cap a nord-oest que ens dona al pàrquing d’Estivella 1941m aquí ja portem els primers 290m de desnivell de calentament i regal.
D’aquí seguim un primer tram per la clàssica pista que puja direcció al Padró i on veiem les pales cap al Tossal d’Estivella enfilem cap allà, tenim ganes de càtar les pales i fer voltes maria i zigazagues....

Aquestes pales et permeten guanyar molt desnivell d’una manera molt directa i tenen una sortida a dalt del cim molt elegant entre pins i zones obertes

Un cop aquí ja veiem el Tossal d’Estivella 2338m amb la seva antena i la cornisa que el defensa, la qual ataquem per la directa sense escrúpols i guanyant el cim més ràpid i d’una manera més tècnica.

Carena cap el Tossal d'Estivella amb les pedres ben tapades

La pujada  es espectacular, constantment anem exclamant admiració!! Per la postal de paisatge i dia que estem pillan....hi ha trams que sembla Canadà....

Un cop a dalt d’Estivella a les 9:39h i amb els 688m de desnivell positiu acumulats fem la Selfie de rigor, la panoràmica amb el Pedraforca ben vestit i canvi de pells i ja s’olora el Merengue que veníem a buscar..... i es que el Tressor del Powder Compte es al darrera.....uns boscos de pi negre espaiats i oberts i amb neu dolça i de fàcil esquiar ens porta, no sense flipar i exclamar al més pur estil orgàsmic, fins una Pista Negra no xafada que acaba de fer la delícia i cirereta fins el darrer remuntador (banda de Tuixent) Rassa de Carbassers 2025m.

Aquí en Marcel un conegut i amic dels compays del Refugi Bages en veure’ns  es  sorprèn de que tant d’hora ja estiguem petant i assaborint aquestes extraordinàries condicions i ens permet guanyar el desnivell de tornada al Tossal d’Estivella de manera mecànica i Free....Gràcies. d’aquesta manera encara senta més bé i és que en aquestes condicions el que presta és baixar....
Amb pena anem desfent el camí de retorn, no sense primer  càtar un collet amb una obaga orientada a nord, que hem sabut llegir al pujar, i que no ens defrauda gens  i és que el Port en aquestes condicions mereix molt....un torna Ple per dies i, a més a més de Proximitat Total...
A les 10:45 som al Cotxe, ens canviem Voll&Dam i cap a casa on a les 13:00h estem al Patí de Tàrrega mirant els Tres Tombs i la Carrossa de l’Eloi, que malauradament enguany no s’emporta premi.
El Nostre Premi ha estat una matinal de somni amb une condicions per emmarcat que de ben segur tornarem a buscar. Gràcies al coneixedor, visionari  i motivat de la Neu ( i vida) Dani per portam, sovint lo important no és Què Fas sinó amb Qui.
Dades Tècniques:
Aquí podeu veure l’enllaç del trak ( Wikiloc) que vam fer.

La Nostra Esquiada....la Nostra Motivada!!