dilluns, 20 de febrer del 2017

Coll de Jou-Prats de Bacies-Puig de les Morreres-Coll de Jou
Distància 10km
Desnivell 750m

El Puig de les Morreres 2212m i la ben visible canal central des de l'Hostal del vent

Buscar itineraris que no es poden fer cada any, aquest era l'objectiu. Efectivament sortir amb els esquis posats desde coll de Jou,  costa trobar-ho, però aquest any de nevades pre-pirinenques s'ha d'aprofitar. Agafo la pista direcció als Prats de Bacies, però cap al quilòmetre 4 (al costat d'una tanca de fusta) veig una pala continua de neu que agafo per retallar la pista.
Molt bona inclinació per practicar voltes maria i ambientillo pirinenc. Surto dalt dels Prats i enfilo la carena cap el Puig de les Morreres.
La baixada del cim per la canal central ben visible quan ens aproximem al Powdercomte. A mitja canal descalço esquís que ja rasco massa i arribo a peu fins el cotxe.
Bonica i original circular per la banda sud de la serra que cal afrontar amb neu abundant i no deixar passar gaires dies després de les nevades que transforma ràpid.

Inici de la pista que tot i les traces dels 4*4 no aflorava el terra gràcies al bon gruix de neu

Inici de la pala de pujada que porta als Prats de Bacies i retalla la pista

Pujada a provar, sense tenir referències. trovar una fita dona esperança de continuitat

Al fons la pista que continua cap als prats de Bacies. Un racó amb molt d'ambient

Carena cap al cim.Al fons el Prat de Bacies

Puig de les Morreres amb la seva carrateristica pantalla. Inici de la canal a la dreta